Methodiek ZOEKEN

Cirkels van Beweging en het activerend klantgesprek

De activeringsmethodiek ZOEKEN maakt gebruik van diverse producten: methodiekbeschrijvingen met probleem-stelling en doelen, trainingen BASIS en PLUS,  casuïstiek en hulpmiddelen, zoals de ZOEKEN-matrix, de Banners en het registratieformat waarin we monitoren hoe in een ZOEKEN-gesprek de sociaal werker handelt, of de klant daadwerkelijk in beweging komt en hoe de klant het gesprek en de activerende aanpak waardeert. Daar is in mei 2018 het product ‘Cirkels van Beweging in het activerend klantgesprek©’ aan toegevoegd. Eigen kracht en netwerk komen in mijn optiek pas in beeld als de klant bereid is om eerst in beweging te komen. Zonder beweging geen eigen kracht! Maar hoe dit te doen? Daarvoor heb ik als hulpmiddel de Cirkels van Beweging ontwikkeld. Klik op de foto links voor een vergroting hiervan en op de pdf-button rechts voor een nadere toelichting. Verder een paar sfeerbeelden van de R’damse Focusdag in 2022 waar de Cirkels gelanceerd zijn.